Sve o zobenoj kaši

 

Heeej, evo opet za promjenu nešto malo drugačije, ali opet korisno. Oduvijek se govori da ljepota dolazi iznutra. Dosta se u zadnje vrijeme piše i priča o djelotvornom učinku zobene kaše na naše zdravlje. I ja sama sam njen pobornik već neko vrijeme, i moram reći da sam prezadovoljna načinom kako ona djeluje na mene i moje tijelo. Da ne kažem da sam, odkad ju jedem svakodnevno za doručak, skinula 3kg. 

Evo šta kažu stručnjaci:
"S obzirom na činjenicu da zob spada u najzdravije žitarice, lako je zaključiti da zobena kaša , koja se pravi od ove žitarice, sadrži obilje hranjivih tvari, prijeko potrebnih ljudskom organizmu. Zobena kaša sadrži mnoštvo minerala, u koje se ubrajaju jod, kalij, magnezij, fosfor, bakar, cink, klor i mnogi drugi. Od vitamina su zastupljeni vitamin E, vitamini B kategorije, među kojima je najznačajniji vitamin B9, poznat još i kao folna kiselina, koji ima značajnu ulogu u procesu sinteze DNK i formiranja crvenih krvnih zrnaca, odnosno eritrocita."
Toliko je dobrih razloga zašto konzumirati zobenu kašu, posebno za doručak. Jedan od njih je i ujednačen rad probavnog sustava, kao i smanjenje rizika od nastanka raka debelog crijeva. 

Danas se po raznim trgovačkim lancima mogu pronaći zobene pahuljice, pa čak i zobena kaša u vrećicama, u koju samo dodate zagrijanu vodu. Iako ja najviše volim obične zobene pahuljice, ponekad znam pojesti i ove gotove "instant" kaše. 

Paa u nastavku ću Vam pokazati koje ja zobene pahuljice kupujem, kako ih jedem, s čime i slično.

Za početak, jedne jedine zobene pahuljice koje kupujem i koje su mi se jedine pokazale odlične:

(slika preuzeta sa interneta)

Kupiti ih možete u većini naših trgovačkih lanaca, po cijeni od simboličnih 10kn. 
S obzirom da pratim na FB cure sa Girly fitness stranice, zahvaljujući kojima sam i otkrila zobenu kašu, jednom sam prilikom otkrila savršeni brzi način za pripremu kaše. Odličan način ako ujutro nemate previše vremena prije posla/škole i sl. Uglavnom, večer prije u zdjelicu stavite 5-6 žlica zobenih pahuljica, i prelijete ih sa cca 1/2dl mlijeka. Ja si stavljam odokativnom metodom, bitno mi da su pahuljice natopljene, ali opet da ne plivaju u previše mlijeka. Pokrijete i stavite u frižider. I tadaaaaammm, ujutro imate savršenu zobenu kašu u koju dodate sastojke koje želite. Ja najčešće stavim malo kakaa i narežem bananu na kolutove. To mi je trenutno najbolja verzija. Ali naravno, vi si možete i zasladiti malo s medom, maslacem od kikirikija. 



Šta se tiče voća. možete staviti šta god poželite, a naravno ako volite, možete dodati i orašaste plodove. 


Ako Vam se ne žuri, možete napraviti i topliju verziju kaše. Tako što ćete cca 5 žlica zobenih pahuljica preliti sa oko 2dl kipuće vode, i prokuhati. Nakon što zakipi, kuhati još maksimalno 5min. Nemojte duže kuhati jer time gubi svoja hranjiva svojstva. Tako skuhanu kašu ostaviti da odstoji dok se ne ohladi. Zatim dodati ostale sastojke po želji.

A ako ste više ljubitelj "instant" stvari, ili Vam je možda praktičnije ako idete na put ili se odlučite kašu jesti na poslu, onda Vam definitivno preporučam ove kaše:


Cijena jedne ove vrećice je oko 4-5kn, nekad zna biti na akciji u BILLI za 2,99kn. Dolazi u raznim okusima, kao što su čokolada, malina, šumsko voće, jabuka s cimetom, kruška, kokos s grožđicama. Priprema im je skroz jednostavna, a imate i uputstvo na poleđini svake vrećice. Obično se sadržaj vrečice prelije sa 110ml kipuće vode, promješa i ostavi 3-5min da se napuhne i ohladi.



Sve preporuke za malinu, šumsko voće i kokos s grožđicama. 

Ali ipak, ako se već odlučite za zobenu kašu odaberite obične zobene pahuljice, jer su puno zdravije nego ove "instant" kaše.  


Jeste već probale zobenu kašu? Kakva su vaša iskustva? 
Imate kakvu preporuku za druge kombinacije sa zobenom kašom?
 

Primjedbe

  1. Odličan post ali.. joj meni, znam koliko su zdrave i da bih ih trebala bar ponekad jesti, ali ne mogu, nije mi dobro kad ih samo vidim. Grozna sam, znam :( Možda bih trebala probati ove s čokoladom? :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! Isti stav sam imala i ja na početku dok ih nisam krenula jesti, sad se rijetko kad desi da za doručak pojedem bilo šta drugo osim njih. Zato si napraviš kombinaciju koja je tebi najbolja. dodaš omiljeno voće, zasladiš si ako ti je potrebno. U svakom slučaju probakj, čokoladu ili malinu. Ako probaš, javi dojmove ;)

      Izbriši
  2. Ja ih volim pravo! Imam par recepata koje redovno pravim... plus imamo istu solju :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super, ako imas neki dobar recept slobodno mi napiši. A šta se tiče šalice, nećeš vjerovat ali neki dan mi se ručka nekako strgala u sudoperu, i završila je u smeću :( A obožavala sam je. Morat ću po drugu. Trenutno imam zamjensku rozu, ali nije mi to to.

      Izbriši

Objavi komentar